fredag den 22. maj 2009

Sømand af Verden

Bedst som jeg sad her og lyttede til Mandags-stævnemøde, blev jeg da sangen sluttede distraheret, af nogen af de tilbud youtube kom med, med alternative videoer som man kunne se. Efter at have hørt Dodo and the dodos, sømand af verden en hel del gange, så tænkte jeg at jeg hellere måtte blogge om det. Men først lige et link til videoen:



Sangen og måske især teksten får mig til at længes, med en samtidig stille optimisme. Længsel imod at have en at dele livet med. Men som sagt samtidigt med en lille optimisme, om at der er "et skib derude der bærer mit navn". Til dem der godt kunne tænke sig at skråle lidt med, på denne sang, eller måske bare er interesseret i teksten er den her:

Her er en uro i hjertet
som en beruset dag i maj
du kom som sømand af verden
og lagde stille til min kaj.

Du var som bølgen mod stranden
da du forsigtigt lagde mig ned
du var min sømand af verden
indtil skibet tog dig med.

Men jeg ved at skibet bærer mit navn
og jeg ved dit hjerte glemmer mig aldrig
selv når du er langt fra min havn
venter jeg på dig her.

For jeg ved at skibet bærer mit navn
og jeg ved jeg er et sted i dit hjerte
altid vil du finde en havn
hvor jeg står og venter.

Jeg ved du mærker en længsel
dine øjne stævner ud
under en havblå himmel
tænker på alt det du forlod.

Men jeg ved...

For jeg ved...

Tror jeg vil lytte til den et par gange mere, lip sync'e lidt, og smile mens jeg tænker over at et eller andet sted derude er der en kvinde der en dag bliver rigtig heldig, og som vil gøre mig rigtig glad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar