søndag den 24. maj 2009

Just the way you are

Ok, her er den så, Billy Joel, just the way you are, i en studio recording. Det er iøvrigt versionen man finder på albummet the stranger og ikke den fra Greatest hits volume I. Den udgave der er på volume I er nemlig kortere med ca. 20-30 sekunder, og man går glip af en glimrende saxofon solo.



Og teksten, den skulle i også have. Det er en romantisk tekst om at holde præcist af den og det som man altid har holdt af. At elske en person, præcist som denne er. Her er teksten:

Don't go changing,
to try and please me
You never let me down before
Don't imagine
you're too familiar
And I don't see you anymore

I would not leave you
in times of trouble
We never could have come this far

I took the good times,
I'll take the bad times
I'll take you just the way you are

Don't go trying
some new fashion
Don't change the color of your hair
You always have my unspoken passion
Although I might not seem to care

I don't want clever
conversation
I never want to work that hard

I just want someone
that I can talk to
I want you just the way you are.

I need to know that you will always be
The same old someone that I knew
What will it take till you believe in me
The way that I believe in you.

I said I love you
and that's forever
And this I promise from the heart
I couldn't love you any better
I love you just the way you are.

I don't want clever
conversation
I never want to work that hard
I just want someone
that I can talk to
I want you just the way you are.

Og tankerne: Puha. Jeg har sunget denne her sang mange gange, nogen gange for mine kærester, endda uden baggrundsmusik. Det er en sang der går dybt i hjertet, fordi den netop er så ægte. Jeg fortryder ikke en eneste af de gange jeg har sunget den. Jeg har endda svært ved at lade være med at synge med nu hvor jeg hører den.

Sangen bringer så mange minder frem... min første kæreste, der forærede mig en valentines Single med den på... en hytte i Birkerød hvor jeg sang den for en anden... ja... og mange flere minder. Selvom der er så mange minder tilknyttet denne sang, synes jeg på ingen måde at det forfladiger den. Tværtimod, synes jeg at det beriger den... og jeg håber den også har beriget jer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar