tirsdag den 26. maj 2009

Just the way you are, igen

Der findes mange cover versioner af Just the way you are derude. Bl.a. en glimrende en med Barry White, men det er nu ikke den jeg har valgt at præsenterer her på bloggen. Det er derimod en version sunget af en kvinde, nemlig Dianna Krall. Jeg må blankt indrømme jeg kender intet til hendes øvrige numre, men det her cover klarer hun så udemærket.




Mine tanker går tilbage til den kvinde der oprindeligt introducerede mig for denne musik video, som dengang lå på youtube. Jeg er idag meget taknemlig for at hun gjorde det. Det er ikke tit jeg synes nogen outpreformer Billy Joel, med hans egne sange, men Dianna Krall har gjort et rigtigt hæderligt forsøg.

Jeg kan lide den bløde stemning der over sangen, og hendes sensuelle stemme. Samtidigt synes jeg det er rart at høre en kvinde synge om netop de ting, jeg som mand kunne have fundet på at synge til en kvinde om. Får mig til at tro at kvinder og mænd måske følelsesmæssigt kan være mere lig hinanden end vi vil være ved.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar