lørdag den 23. maj 2009

Falder for Dig


Hvorfor så meget musik på denne blog? - er der måske nogen der vil spørge. Hvorfor ikke flere tanker? - er der igen nogen der ville spørge. Svaret er egentligt simpelt nok, og alligevel lidt kompliceret. Musik sætter mig i nogle bestemte stemninger, og jeg håber lidt de stemninger er universelle. Det vil sige, når du hører et nummer jeg også hører, er der en chance for at du føler den samme stemning.

Stemninger er sværre at beskrive. Lad mig give et eksempel: Lige nu sidder jeg og lytter til Falder for dig med News fra albummet Sort på Hvidt. Det er et nummer der er godt gang i, og der er noget med at rytmer der er hurtigere end hjerteslagene hos lytteren sætter dem i godt humør. Det virker ialtfald for mig.

Samtidigt er det en lidt naiv og uskyldig tekst. Den handler om hvordan man godt kan blive lidt små forelsket i en person, på grund af blik, og den slags. Se teksten her:

Øjne så blå
hva' mon de nu kigger på
åh, dette blik
som du tog med da du gik

Hvorfor står du der igen
og hvorfor ser du nu herhen
og vækker mig igen

Så jeg hører sommernatten kalde
kalde blidt på mig
og om lidt så tror jeg, jeg ku' falde
falde lidt for dig
falde for dig

Jeg går og falder
hver gang du kalder
på mig

Jeg glemmer resten
og falder næsten
for dig

Øjne så blå
åh, baby pas nu på
hva' er det du vil
åh åh, når det er mig du smiler til

Hvorfor står du der igen
og hvorfor ser du nu herhen
og vækker mig igen

Så jeg hører sommernatten kalde ...

Jeg går og falder
hver gang du kalder
på mig

Jeg glemmer resten
og falder næsten
for dig

Og når man nu som mig er lidt små interesseret i en bestemt kvinde, så er det let at falde i stemningen som sangen bibringer. Jeg synes især godt om omkvædet: "jeg går og falder, hver gang du kalder, på mig." fordi det egentligt beskriver meget godt hvordan man næsten falder fysisk når man hører den man kan lide kalder på sig. Og samtidigt er det hele lidt hemmeligt. God sang, massere af tanker. Men var det ikke også det denne her blog skulle handle om? :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar